Продавець Интернет магазин "Златоуст" розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
352 відгуків
Православный интернет магазин "Златоуст"
+380686521987
+380675189685
+380675189685
Viber, WhatsApp
+380664201974

Древній патерик

next previous

99 грн.

В наявностіКод: МО1804-14
Зателефонуйте мені
Древній патерик
Древній патерик
99 грн.
В наявності
Купити
Зателефонуйте мені
  • +380 показати номер +380675189685 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380664201974 дод. МТС
  • +380 показати номер +380675189685 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380664201974 дод. МТС
  • Контакти
    • Телефон:
      +380675189685 дод. Киевстар, Viber, WhatsApp
      +380664201974 дод. МТС,
    • Контактна особа:
      Евгения, Виктор, Олег
    • Адреса:
      ул Крылова 14/5, Миколаїв, Миколаївська область, Україна
    • Email:
      zlatoyust@gmail.com
  • Умови повернення та обміну

Книга. Древній патерик. Видавництво: Свято-Покровський Голосіївський монастир , 2013 р. Палітурка м'яка. Папір офсетний. 384 стор Розміри 205х145 мм.

 

У ВСІХ КНИГ ЦІЄЇ ПОЗИЦІЇ ТРОХИ ПОТЕРТІ ОБКЛАДИНКИ.

 

 

 

 

 


Древній патерик


Опис


Путие праведних, тобто їх життя і вчення, за слова Премудрого (Притч.4, 18), подібно до світла світяться: вони предходят нам і освічують шлях до порятунку. Особливо се треба сказати про святих Церкви новозавітної, прийняли від повноти Христа благодать на благодать (Іоан. 1, 16). Християнські подвижники хоча і ховалися від світу, подібно старозавітним, блукаючи в пустелях, і в горах, і вертепах і пропастях земних (Євр. 11, 38): але як світло світу, як град величний, поставлений на горі Божій, не могли сховатися від світу, тим менше від віруючих (Матв. 5, 14). Світло подвигів і навчання їх так сяє, за словами Спасителя, перед усіма людьми, що, бачачи добрі справи, ми мимоволі прославляємо Отця нєбєснаго, шануємо поета до Його святим і соуслаждаемся їм по внутрішньому людині (Римл. 7, 22).

Обрані риси з життя християнських подвижників, особливо ж їх мудрі вислови, що ведуть до живота і благочестя (2 Петро. 1, 3), коротко і для всякого зрозуміло представляються у так званих Патерику або повістях та вислови отців. Ці повісті та вислови справедливо називаються перлами та бісером многоценным з духовної скарбниці Богоносних отців. Тут не сторонній свідок оповідає і не розум науці богословствующий дає настанови, але говорять про себе і повчають від свого довготривалого досвіду і освіти понад мужі, все життя провели за Бога, своїми безпрерывными трудами, молитвою, пощением і всяким истощанием очистившиеся і просветлившиеся, - мужі, які досягли ангельського життя і споглядання.

Читання цих глибоких, але і удобнопонятных сказань і батьківських настанов, того, хто отверзает своє серце Богові і хоче усї навчались в законі Його, доставляє невимовне задоволення і користь. Сотове медовнии словеса добра: солодкість ж їх зцілення душі (Притч. 16, 24). Словеса мудрих, якоже остны воловыя і якоже гвоздие вонзенно у жезл погонича (Екклес. 12, 11): так вони уязвляют і спонукають до чесноти самого ледачого і грубого людини. Як для всякого повчально читання подвижнеческих висловів, показують самі подвижники.

"Авва Аммон", йдеться в одному Патерику, "спитав одного старця Пімена: якщо буде потрібно говорити з ближнім: то як тобі здається - краще говорити з ним про Священному Писанні, або краще про вислови та думки старших? Старець сказав йому у відповідь, якщо не можна мовчати, то краще говорити про вислови старців, ніж про Свящ. Писанні. Бо говорити про Свящ. Писанні не мало небезпеки".

Блаженний Іоанн Мосх розповідає, як одного разу читання з Патерика "Раю" про безкорисливості старця, що призвела до покаяння розбійників, спонукало другаго старця зробити, - і він зробив, - такий же досвід терпіння і безкорисливості. Старець цей, додає Іоанн Мосх, особливо любив пригадувати вислови святих отців, і вони були завжди в устах його і в серці, від чого він і придбав найбільший плід чесноти.

Батьківські повісті і вислови, приклади самих батьків та оточуючих їх осіб відкривають нам потаємну глибину природи нашої в різних її станах: в природному - її розтління, хвороби, вади, в стані благодатному - її оновлення, фортеця і духовну висоту, до яких віруючий досягає силою Христовою; відкривають різноманітні і вернейшие способи лікування та духовного удосконалення людини.

Зауважимо нарешті: уважний читач, порівнюючи життя стародавніх святих подвижників з життям нашого часу, мимоволі бачить і відчуває, до якої міри в духовному житті ми відстали від життя християн давнього часу. Це передбачали св. подвижники, і в поступовому занепаді віри і чесноти вказували поступове наближення страшного дня Господнього. "Святі отці скитські пророкували і про останньому роді, кажучи: що ми зробили? На це відповідав один з них великої життя Авва, по імені Сирион: ми зберегли заповіді Божі. Його запитали: а що зроблять люди, які будуть жити після нас? Авва відповів: вони зроблять половину нашої справи. Його запитали ще: а які будуть жити після них, ті що зроблять? Вони зовсім нічого не зроблять. Прийдуть на них спокуси, і ті, які в той час виявляться добрими, будуть більше нас і отців наших".

Таке застереження св. отців, згодна зі словами Спасителя (Матв. 24, 7-13. 21-26. 37-39 та ін), явно викриває зваблювання мудреців нашого століття, мріють про моральне перевагу керованого ними суспільства. Там, де испраздняется хрест Христа (1 Кор. 1, 17), цього і бути не може. Бо без Мене не можете творити ничесоже (Іоан. 15, 5).

Ми пропонуємо читачам Патерик, перекладений з грецького з Синоидальной рукописи № 452 (з каталогу Маттея між друкарськими in quarto № XLIII), на пергаменті, XI-XII століття, на 182 аркушах. Патерик, що займає всю цю рукопис, був уже відомий патріарху Константинопольському Фотию, який і описав його у своїй Бібліотеці за головами (cod. 198). Справжній грецький текст цього Патерика не видано, і навіть за рукописами не відомий. Відомий тільки латинський переклад, зроблений ще в VI столітті Пелагием і Іоанном, дияконами Римськими; він виданий Росвейдою (De vita et verbis Seniorum, Antwerpiae, 1628), і нещодавно Минем (Patrologiae cursus, Paris. 1849. T. LXXIII. p. 855 et sq.).

Переклад цей, проте має деякі відступи від описаного Фотієм Патерика, так само як і від нашої грецької рукописи. Відомий також, за Описом Синоидальных рукописів (рр. Горського і Новоструева, Москва, 1859, II отд. 2.стр. 247 і слід.), Слов'янський переклад цього Патерика, що міститься в рукописі кінця XIV або на початку XV століття, № 153 (за катав. 1823 р. № 3), л. 126 про. - 248 про., і у іншої, ще не увійшов у згадане Опис Синоидальных рукописів, № 265 (за катав. 1823 р.). Він же знаходиться і в Чудовской пергаментного рукопису № 104. XIV ст. Але в Слов'янському перекладі є значні доповнення, взяті з різних інших Патериків, й порушують інколи зв'язок і порядок статей грецького Патерика.

   В списке № 265, кроме дополнений в содержании глав, сами главы расположены в другом порядке. Оба обозначенные перевода, латинский и славянский, были у нас в виду, и сверх того часто мы соображались с изданием Котельера "Monumenta Eclcesiae Graecae", где в Apophthegmata встречается в разных местах довольно сказаний из Фотиева Патерика. Фотий в своём Патерике показал 22 главы, но в нашей греческой рукописи содержится 23 главы; это потому, что у Фотия опущена 3-я глава "о сокрушении". Но эта глава есть и в латинском переводе у Миня (p. 860. de compunctione), и в славянской рукописи № 3 (л. 144 про. про розчулено). Так як в нашій грецької рукописи № 452, за утратою листів, останніх 5-ти глав бракує, то для заповнення цього ми споживемо іншу Синоидальную грецьку рукопис, № 163 (у Маттея № 164), на пергаменті XII або XIII ст., що містить той же самий патерик, тільки зі значними доповненнями, а місцями зі скороченнями.

Описаний патріархом Фотієм Патерик, за його словами, є скорочення і зведення по главам, так званого, "Великого Лиминария" (Луки духовного), в якому описано життя і діяння Антонія Великаго і наступних подвижників (VI і V століть). "Це, каже розумна і ученейший Фотій, з усіх книг є дуже корисна для тих, котрі хочуть вести своє життя так, щоб наслідувати царство небесне. Вона має і обіцяну ясність; втім, у деяких відношеннях більш пристойна мужам, які шукають не висловів, а вважають весь свій труд і старання на справи подвижническия".

   В списке № 163, в начале помещено предисловие неизвестного составителя этого Патерика, в котором он объясеяет пользу, цель и план сделанного им выбора из подвижнеческих сказаний. Это предисловие, которое как видно, имел пред глазами и патриарх Фотий, мы вполне за сим помещаем.

 

Содержание


К читателям

Предисловие составителя Патерика

Глава 1. Увещание святых отцев к преуспеванию в совершенстве

Глава 2. О том, что со всем старанием должно искать безмолвия

Глава 3. О сокрушении

Глава 4. О воздержании, и о том, что должно соблюдать его не только относительно пищи, но и относительно движения души

Глава 5. Разные повести к укреплению против восстающих на нас блудных браней

Глава 6. О нестяжательности, и о том, что должно хранить себя от лихоимства

Глава 7. Разные повести, поощряющие нас терпению и мужеству

Глава 8. О том, что ничего не должно делать напоказ

Глава 9. О том, что должно остерегаться, чтобы никого не осуждать

Глава 10. О рассудительности

Глава 11. О том, что должно всегда бодрствовать

Глава 12. О том, что должно непрерывно и бодрственно молиться

Глава 13. О том, что должно быть страннолюбивым и творить милостыню с радушием

Глава 14. О послушании

Глава 15. О смиренномудрии

Глава 16. Про терпіння зла

Глава 17. Про кохання

Глава 18. Про прозорливих

Глава 19. Про чудотворцах, Святих старців

Глава 20. Про боголюбезной життя різних отців

Розповіді дванадцяти отців, що зібралися разом, про власні подвиги

Глава 21. Вислови старців, постарілих у подвижництві

Глава 22. Співбесіди старців один з одним про помислах

Глава 23. Питання юного до старця Фивеянину про те, як повинно перебувати в келії, і про спогляданні

Характеристики
Основні атрибути
Виробник   Свято-Покровська Голосіївська Пустинь
Країна виробник Україна
Мова видання Російська
Вид палітурки М'який
Кількість сторінок 384
Тематика Християнство
Формат
Довжина 20.5 см
Ширина 14.5 см
Користувацькі характеристики
Стан Нове
  • Ціна: 99 грн.