Продавець Інтернет магазин "Златоуст" розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
427 відгуків
Православний інтернет магазин "Златоуст"
+380686521987
+380 (67) 518-96-85
+380 (67) 518-96-85
Viber, WhatsApp
+380 (66) 420-19-74

Гріх і покаяння останніх часів. Про таємні недуги душі. Архімандрит Лазар

next previous

195 грн

Немає в наявностіКод: ТО0961-7
Написати
Гріх і покаяння останніх часів. Про таємні недуги душі. Архімандрит Лазар
Гріх і покаяння останніх часів. Про таємні недуги душі. Архімандрит Лазар
195 грн
Немає в наявності
Написати
  • +380 (67) 518-96-85 +380 (67) 518-96-85 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380 (66) 420-19-74 дод. МТС
  • +380 (67) 518-96-85 +380 (67) 518-96-85 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380 (66) 420-19-74 дод. МТС

 

Гріх і покаяння останніх часів. Про таємні недуги душі. Архімандрит Лазар

Книги архімандрита Лазаря, написані для наших сучасників — православних християн кінця 20 століття. Автор добре знає і їх духовні проблеми, і їх гріхи і падіння, але знає і велику силу покаяння. Він розповідає про духовні західних, найбільш часто зустрічаються на шляху сучасної людини, таких, як окультизм, індуїзм, йога, кунфу, рок-музика. Його книги «Гріх і покаяння останніх часів» і «Про таємні недуги душі» допомагають зрозуміти справжню духовну сутність цих явищ і знайти шляхи до спасіння. Третя книжка «Про чернецтво» розповідає про непростий чернечому шляху в сучасному світі.

Архімандрит Лазар живе в Грузії, в монастирі Бетані. Він отримав світську освіту. У 80-х роках обрав чернечий шлях.Його книги — це довірлива розмова люблячого і вимогливого духівника, основывающего своє слово на вченні отців і статутах Православної Церкви.

  

ПРИЗНАЧЕННЯ КНИЖКИ

Кожен крок на шляху духовного життя християнина є не що інше, як покаянного рух серця, зрящего свої гріхи. З покаяння відкривається для повірила двері в церковний світ, тільки через покаяння відкриються йому райські врата. Коротко сказати, початок покаяння і є початок спасіння.

В наші дні дуже багато людей, які пізнали похмурі глибини зневіри, безбожництва, скуштували згубні плоди смраднейших гріхів, але милістю Божою вызволенные з цього пекла, покликані до світла, до пробудження, до життя, — через каяття, таїнство хрещення, через сповідання своїх страшних гріхів, залишення їх, через отримане в таїнстві покаяння, прощення, через отримання благодатних сил у таїнстві причащання, — народжуються до нового життя, життя зовсім інший, зовсім не схожою на ту, якою вони досі жили. Але ця нова життя вимагає руйнування багатьох колишніх понять, цінностей, уподобань, знань, смаків; часто майже повного забуття усього цього величезного гріховного хаосу, що залишився там, позаду, перекресленого початком рятівного покаяння. Цей процес відмови від старого, переродження, відродження душі — досить складний, неоднаковий у всіх, таємним посту. Кожну людину Бог одному Йому відомими шляхами, незбагненними долями Своїми переводить з цього гріховного Содому, з полону Єгипетського і веде через пустелю очищення в землю обітовану. (Глибоко і ґрунтовно розглядає цей момент, початок духовного життя, святитель Феофан Затворник у книзі «Шлях до порятунку».)

Про те, як каяття у вчинених гріхах, які це гріхи, наскільки вони великі, як потім їх залишити і не повторювати, — про все це досить багато складено повчань, про це часто кажуть священики в храмах, про це багато увірували як і самі знають, адже дивно побачити зовнішні, соделанные справою і словом гріхи, побачити явні гріховні нахили й пристрасті свої. Звичайно, і на цих перших щаблях, кроки до благочестя кожен новонавернений зустрічає не мало перешкод, воєн, труднощів, турбот; але тут ще все ясно мабуть, зло неприкровенно, волає про себе, — необхідні тільки мужність і рішучість, твердий намір почати нове життя і порвати остаточно зі старим. І ось вже при перших малих перемогах над собою звернувся відчуває величезне внутрішнє полегшення, звільнення, примирення з Богом, з совістю, з людьми, як би скидає важкий тягар з плечей, який тяготил його все життя, відчуває радість і прилив нових сил, — і з таким натхненням входить в таємничий церковний світ, у нову сім'ю, починає нове життя. І якщо новопросвещенный християнин зумів з допомогою Божої скасувати колишню свою гріховну діяльність і всі свої воскреслі сили направити на новий шлях, то... тоді-то і починається для нього найважливіше і важкий.

Справа в тому, що коли людина бачить свої явні гріхи, то це його дуже гамує, дає правильне уявлення про себе, вселяє в душу страх, трепет перед судом Божим; вгадує він тоді і той напрямок, по якому на перших порах мало йому слідувати. Але коли віруючий відсіче по милості Божій явні свої гріхопадіння, то образ покаяння помітно ускладнюється, тоншає, і тут з'являється велика небезпека загубити цю стежку, це єдино вірний тісний шлях до спасіння, і згорнути на широку дорогу самовдоволення і гордині. Каючись в колишніх гріхах, залишаючи колишню соромний життя, отримуючи прощення від Бога, ми залишаємось глибоко враженими багатьма духовними недугами, пристрастями, гріховними навичками, — ми хворі серцем, розумом, волею, усіма своїми почуттями. Гріхи прощені, але пристрасті ще живі; гріховні справи не творимо, але схильність до них, бажання їх — живі, і все це вимагає ще багатьох праць покаяння, багатьох борений, скорботних крику і молінь до Милостивого Лікаря — Человеколюбцу Господа нашого. І до яких же пір так? — Поки живемо у плоті!

Ось тут-то і трапляється распутие: вже дуже це неприваблива дорога для багатьох — повсякчасне покаяння, постійне невдоволення собою, недовіра собі, підозра до всіх своїх почуттів, порухів душі, яке завжди внутрішнє напруження, біль, гіркоту. І так, навпаки, хочеться людині відразу ж отримати повний спокій, внутрішній комфорт, відчуття духовної задоволеності самим собою, відчуття своєї значущості і обраності. І добре, якщо набрав тільки що на дорогу християнства відразу ж зустріне правильного наставника, який вкаже йому на самому початку вірний шлях, навчить не віддалятися рятівної печалі і жалі, не відштовхувати від себе це неприємне, але корисне видовище каліцтва душі своєї, не прикривати його помилковим думкою про себе і самовиправданням, а нести цю скорботу як свій хрест, як вірне свідчення правильності обраного шляху (адже і ці скорботи, що походять від нашого занепалого єства, передрікав Спаситель Своїм послідовникам: у світі скорботні будете. Хто не зненавидить душу свою, життя своє, не може бути учнем Христовим!), як запоруку майбутньої радості, зберігати це самоосуд, як ту євангельську сіль, без якої всяка праця душі тут же загниває, починає смердіти. А як часто виходить навпаки! Це стало вже поширеною хворобою в наш час: тепер люди, укоріненого в них хтивості, схильності шукати завжди і у всьому комфорту і приємності, — саму духовну життя вже розуміють як засіб швидкого отримання такого внутрішнього «блаженства», солодкого спокою, ейфорії. І ось тепер спостерігається така картина: сповідував знову звернувся свої колишні тяжкі гріхи, відвідував церкву, ще кілька раз пригадав на сповіді дещо з минулого, трохи навчився молитися, почав зовні впорядковане життя, але далі вже не бачить, у чому тепер каятися: «Живемо ніби нормально, особливо не грішимо. Ну там приходять різні погані помисли, оживають деякі пристрасті в серці — так воно у всіх так. Але зате скільки добрих справ ми тепер робимо» — і т. д. Так може вже з самого початку скластися нечувствие до своїх хвороб. І якщо тут не навчитися уважному погляду на немочі душі своєї, то внутрішнє покаяння не привьется їй, а без нього вся духовне життя не буде мати вірного орієнтира, ухилиться на хибний шлях — в згубну принадність. Тоді людина не тільки не бачить свої приховані пристрасті, але навіть починає вважати, ніби він має вже якісь вищі дарування — «духовні», «благодатні», «святі». Всі ці гадані світлими, благодатними, богоугодними прояви душевної діяльності створюють враження особливої обраності, здаються початком високої духовної життя.

І дійсно — у людини, що склав підступна думка про свою праведність, про те, що він вже стоїть на деякій значній ступені духу, з'являється дивне, незрозуміле наснагу, підйом якихось внутрішніх сил, незвичайне разгорячение, прийняте ним за святу ревність, пориви бурхливої діяльності. Розпізнати в цих рухах личину самообдурення спочатку дуже непросто: необхідний великий духовний досвід, щоб точно розрізнити таку болючу гарячність від істинної ревнощів. При тому при всьому, уклонившийся не перестає називати себе грішником і почасти вважає себе таким. Справа в тому, що пристрасті тут починають діяти дуже тонко і прикровенно, так що визнання гріховності є, але воно дуже поверхневе, більше на словах, а не в почутті, — визнання своєї праведності глибоко сидить у серці, хоча на словах може яскраво і не виражатися.

Тепер видно, як важливо з самого початку дати правильний напрямок течії духовному житті віруючого, застерегти його від подібного самообдурення, не допустити, щоб він оазис в пустелі прийняв за землю обітовану (свт. Ігнатій), тобто — не дозволити йому вважати себе спасенним, позбавленим від небезпек, коли він тільки вийшов на шлях боротьби. А для цього необхідно відразу ж після того, як новонавернений покається в перш вчинених гріхах, дати йому пораду про підступність внутрішніх пристрастей, відкрити йому очі на той глибокий темний світ внутрішньої гріховної пошкодженості душі, з яким йому доведеться вести війну, — підступний світ, який часто буде прикриватися личиною чесноти і праведності. Тому важливо відразу зазначити справжній, невтішне, испытующее погляд на самі наші «чесноти» і прояви нашої гарячковості, ревнощів і несподіваних поривів до високих подвигів.

  

Цель этой книжки — опираясь на наставления святых отцов древности и отцов последнего времени, предостеречь, насторожить, устрашить, отрезвить новоначальных христиан, показав некоторые тайные сети скрытых недугов души, глубину нашего падения и коварство злых духов, а то и сами некоторые внешние добродетели рассмотреть и показать — какие под ними могут быть сокрыты тайные движения недугующей души.

 Содержание

Грех и покаяние последних времен

Глава I. Таинство покаяния

Глава II. О грехах

Глава III. Советы готовящемуся к исповеди

Глава IV. Краткий разбор наиболее распространенных в наше время греховных увлечений

Глава V. Маловерие и нецерковность

Глава VI. Рассказ о мытарствах преподобной Феодоры Цареградской

Глава VII. Пьянство

Глава VIII. Поучение о покаянии святых отцов Церкви

О тайных недугах души

Назначение книжки

Глава I. Что особенно важно в начале духовной жизни

Глава II. Где и как научиться святому покаянию

Глава III. Скоро ли исцеляется душа

Глава IV. Каковы особенности нашего времени

Глава V. Бояться ли ада «ревностным» христианам

Глава VI. Как может самоуничижение уживаться с внутренним миром

Глава VII. Как могут демоны, предлагая по видимому доброе, улавливать нас в свои сети

Глава VIII. Как различается добро евангельское от добра человеческого

Глава IX. Когда наша ревность к христианским подвигам Богу не угодна

Глава X. Как внешнее христианское делание связано с внутренним

Глава XI. Как мы можем ошибаться, думая, что имеем в себе истинную любовь к Богу

Глава XII. Как можем мы обманываться в себе, думая, что имеем любовь к ближнему

Глава XIII. Как ревность душевная, плотская может представляться наружно ревнивостью святой, благочестивой

Глава XIV. Корисно початківцю християнину вчити ближніх справах віри

Глава XV. Корисно новоначальному християнину міркувати про високих духовних предметах

Глава XVI. Коли слухняність буває Богу не угодно

Глава XVII. Які зваблення бувають при вправі молитвою

Глава XVIII. Від яких причин бувають сльози і коли вони правильні

Розділ XIX. Що значить «працювати нерозважливо»

Розділ XX. Як смирення може бути хибним

Розділ XXI. Як навчитися розпізнавати хитросплетіння пристрастей і підступи лукавих духів

Висновок

Приклад покаянного самоусвідомлення

Використана література

 

 

Характеристики
Основні атрибути
Стан Нове
Кількість сторінок 305
Виробник Видавництво Свято-Успенської Почаївської Лаври
Вид палітурки Твердий
Країна виробник Україна
Мова видання Російська
Тематика Християнство
Формат
Ширина 15 см
Довжина 21 см
Користувацькі характеристики
Видавництво Свято-Успенська Почаївська Лавра
Папір Офсетний
Обкладинка Тверда
  • Ціна: 195 грн

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner