Продавець Интернет магазин "Златоуст" розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
374 відгуків
Православный интернет магазин "Златоуст"
+380686521987
+380675189685
+380675189685
Viber, WhatsApp
+380664201974

Божественна Літургія . Протоієрей Олексій Умінський

59 грн.

ЗакінчуєтьсяКод: МГ0202-1
Зателефонувати мені
Божественна Літургія . Протоієрей Олексій Умінський
Божественна Літургія . Протоієрей Олексій Умінський
59 грн.
Закінчується
Купити
Зателефонувати мені
  • +380 показати номер +380675189685 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380664201974 дод. МТС
  • +380 показати номер +380675189685 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380664201974 дод. МТС

 

Божественна Літургія. Протоієрей Олексій Умінський

Літургія є основою і центром всього, що відбувається в Церкві. Вся православна богослужбова традиція готує лише до одного ― до Євхаристії. Але все, що відбувається на Літургії ми можемо зрозуміти і пережити духовно?

У цій книзі відомий священик, протоієрей Олексій Умінський розповідає про зміст, значення Таїнства Євхаристії і крок за кроком роз'яснює всі дії, які відбуваються на службі Божественної Літургії.

 

 

Літургія як центр життя християнина

Всі церковні свята втратили б сенсу, якби не існувало Великодня. Тому що, якщо б Христос не воскрес, то всі інші євангельські події могли б розглядатися лише в історичному контексті, та іншої цінності, крім моральної і культурної, не представляли б. Ми говоримо, що кожне християнське свято належить вічності, оскільки його духовно наповнює Великдень. Вічність присутня в нашому часі, і ми стаємо реальними співучасниками цього свята.

Те ж саме можна сказати і про Літургії, підноситься над усіма іншими богослужіннями. Якщо б не існувало Літургії, безглуздо було б взагалі вчиняти будь-які служби, тому що без Літургії відсутня і Церква як така.

Тому розповідь про Євхаристії (від грецького слова «ευχαριστία» — дяка) піде паралельно з розповіддю про Церкви, про те, що вона собою представляє і як Церква і Євхаристія пов'язані один з одним.

* * *

Коли ми приступаємо до святого хрещення, у дорослому віці чи або в дитинстві, священик запитує у нас або наших восприємників: «А чи ти віриш у Бога? Поєднувався з Христом?» І ми відповідаємо, що з Христом поєднувалися і віримо Йому, як Царю і Богу. Так ми присягаємо служити Господу.

Відразу після нашої відповіді читається Символ віри, перераховується те, у що ми віруємо. Зокрема, у Символі віри є й такі слова: «Вірую в єдину Святу, Соборну і Апостольську Церкву». Це необхідно осмислити: поряд із вірою в Бога ми сповідуємо свою віру в Церкву. Ні в одній іншій релігійній системі, крім християнства, немає такого поняття — «віра Церкви». По катехізису святителя Філарета Дроздова (1782/1783 — 1867), Церква — це товариство людей, об'єднаних єдиною вірою і спільними обрядами. Втім, те ж саме можна сказати про будь-якому релігійному об'єднанні, наприклад, про мусульманському або іудаїстському. До такого суспільства можна належати і займатися виконанням обрядів, виходячи з постулатів віри, але вірувати у саме це суспільство неможливо. Ні одне з них не є тим, чим Церква стає для християн.

 

Так що ж це таке — вірувати в Церкву? Ми ж не сповідуємо обов'язок відвідувати храм по неділях і святах, не обіцяємо Богу тримати піст, сповідатися і причащатися. Церква для християн — це не тільки місце, де вони спілкуються з Богом, тому що з Ним можна спілкуватися і вдома, і в метро, і в лісі — в будь-якому місці і в будь-який час. Вірувати в Церкву — означає визнавати, що вона — є Тіло Христове, частину якої ми з вами.

Апостол Павло так пише про це: «Бо як тіло одне, але має багато членів, і всі члени тіла, хоч їх багато, становлять одне тіло, так і Христос. Бо всі ми одним Духом хрестилися в одне тіло» (1 Кор. 12: 12-13) і додає: «І ви — тіло Христове, а зосібна — члени» (1 Кор. 12: 27).

Відсічена частина тіла самостійно жити не може. Коли говорять про живому організмі, мають на увазі єдине і неподільне тіло, в якому поєднується людське і Божественне. Церква — це таємне зібрання людей, де відбувається єднання Бога з людиною, де народжується єдиний боголюдський організм.

Ми приходимо в Церкву для того, щоб стати її частиною, стати її істотою, її єством. Церква робить нас соприродными Христу, тому що ми є її тілом, а Він — її Головою. При цьому, як сказав новопрославлений сербський святий, найбільший богослов Іустин Попович (1894-1978), сама Церква — це Боголюдина Ісус Христос. Це ми з Христом.

В цьому разі стає зрозуміло, що просто присутність людини в Церкві, просто виконання якихось зовнішніх правил, просто знання певних догматів явно недостатньо. Мова йде про життєвий шлях, який православні називають вірою.

Христос навчає: «Я є шлях і істина і життя» (Ін. 14: 6). Те ж саме можна сказати і про Церкви: Церква — є шлях, Церква — є істина, Церква — є життя людини у вірі, і в цьому — сенс християнства.

Нарешті, ми сповідуємо не просто існування Бога; ми віруємо не тільки в те, що Господь — Особистість, яка створила світ, в те, що існують певні відносини між Ним і людиною, у те, що є якісь правила, які слід виконувати, очікуючи посмертних відплати. Все це характерно для будь-яких релігійних поглядів, включаючи самі примітивні, і не є істинним сенсом християнської віри. Наше уповання полягає в тому, що людина спасається вічне життя, з'єднавшись з Богом. Життя вічна і є перебування в Бозі, з'єднання з Ним і обоження людини, коли він сам стає богом. Ось у чому полягає істинний сенс християнської віри, якщо не вдаватися до складних богословських визначень.

Церква робить нас соприродными Богу. Про це апостол Петро писав: «Як від Божественної сили Його даровано нам усе потрібне для життя і благочестя, через пізнання того, хто Покликав нас славою та благостию, якими даровані нам великі й дорогоцінні обітниці, щоб ви через них стали причасниками Божого єства» (2 Пет. 1: 3-4). Ці слова нерідко залишаються непоміченими нами, але вони становлять суть всіх апостольських послань: нам слід стати учасниками Божественної Природи. Про те ж, хоча і дещо інакше, говорив преподобний Серафим Саровський: «Нам треба здобути Дух Святий».

Сенс християнського життя полягає в тому, щоб наповнитися Духом Святим, зробитися единоприродным з Господом, з'єднатися з Ним. Якщо це відбувається, наше перебування на землі стає осмисленим, а життя — по-справжньому духовної.

Значення Церкви в тому і полягає, що по-іншому людина не здатна досягти Бога. Тому-то Христос заснував на землі Свою Церкву, через яку людина отримує благодать, богопізнання і богоприобщенность. Втім, необхідно зауважити, що для людини повне богопізнання завжди буде залишатися неможливим, тому що Господь — абсолютне, нескінченний і вічний, а людина за своєю природою тварен. Наше прилучення до Бога не стосується Його Божественної сутності, до якої людина долучитися не зможе ніколи. Мова йде про прилучення до Божественних енергій, до Божественної природи. Бог став людиною у всій Своїй повноті, а людина стає Сином Божим по благодаті. Саме благодать робить його боголюдиною.

Тільки в Церкві людина стає боголюдиною, тому що Господь дарує нам можливість долучатися Своєї Плоті і Крові. Це дається нам великим таїнством Церкви, нашої життям в ній, бо Сам Христос сказав: «Хто жадає, йди до Мене і пий» (Ін. 7: 37).

 

Зміст

Літургія як центр життя християнина

Євхаристія у ранньохристиянської Церкви

Церковне зібрання

Священиче облачення

Священні судини

Як склалася Проскомідії

Проскомідії

Літургія як Таїнство Царства

Прохання Великої ектеньи

Антифони

Трисвяте

Читання Апостола

Читання Євангелія

Сугуба єктенія

Херувимська пісня

Символ віри

Євхаристійний канон

Підготовка до причастя

Причащання священиків і мирян

Характеристики
Основні атрибути
Стан Нове
Кількість сторінок 160
Рік видання 2012
Вид палітурки М'який
Країна виробник Росія
Мова видання Російська
Тип поверхні паперу Матова
Тематика Християнство
Користувацькі характеристики
Розміри 145х200мм
Сторінок 160 стр
Папір Газетна
Обкладинка М'яка
  • Ціна: 59 грн.