Продавець Интернет магазин "Златоуст" розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
352 відгуків
Православный интернет магазин "Златоуст"
+380686521987
+380675189685
+380675189685
Viber, WhatsApp
+380664201974

Таїнство віри. Введення в православне догматичне богослов'я. Митрополит Волоколамський Іларіон (Алфєєв)

Ціну уточнюйте

Немає в наявностіКод: МГ0225-3
Зателефонуйте мені
Таїнство віри. Введення в православне догматичне богослов'я. Митрополит Волоколамський Іларіон (Алфєєв)
Таїнство віри. Введення в православне догматичне богослов'я. Митрополит Волоколамський Іларіон (Алфєєв) Немає в наявності
Зателефонуйте мені
  • +380 показати номер +380675189685 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380664201974 дод. МТС
  • +380 показати номер +380675189685 дод. Киевстар Viber, WhatsApp
  • +380664201974 дод. МТС
  • Контакти
    • Телефон:
      +380675189685 дод. Киевстар, Viber, WhatsApp
      +380664201974 дод. МТС,
    • Контактна особа:
      Евгения, Виктор, Олег
    • Адреса:
      ул Крылова 14/5, Миколаїв, Миколаївська область, Україна
    • Email:
      zlatoyust@gmail.com
  • Умови повернення та обміну

 

Таїнство віри. Введення в православне догматичне богослов'я. Митрополит Волоколамський Іларіон (Алфєєв)

Незважаючи на підзаголовок «Введення в православне догматичне богослов'я», книга ігумена Іларіона «Таїнство віри» призначена не тільки для духовних семінарій і академій. Вона адресована набагато ширшому колу читачів ― по суті, всім, хто прагне від інтуїтивної та неосмысленной віри прийти до глибин тієї віри, яка розкривається у вченні Отців Церкви. Але величезна перевага книги отця Іларіона ― в тому, що вона ніколи не залишає осторонь досвід віруючого.

Сучасною мовою автор викладає основи вчення і життя християнської Православної Церкви. Головний акцент зроблений на Священному Переданні Церкви, вираженому в творах і молитовному досвіді її святих подвижників і вчителів. Поєднання наукового підходу з натхненною проповіддю робить книгу духовно переконливою і цікавою.

Для християн, бажаючих детальніше і повніше знати джерела своєї віри, для всіх, хто цікавиться християнством.

 

Ця книга була написана "на одному диханні" ― протягом Великого посту 1992 року. У своєму первісному вигляді вона являла собою добірку матеріалів для лекцій з догматичного богослов'я, не призначених для друку. Книга побачила світ у 1996 р. з ініціативи групи студентів Свято-Тихонівського православного богословського інституту. Незабаром з'явилися англійський і французький переклади. Віддаючи російський текст в руки перекладачів, автор всякий раз вносив до нього зміни, скорочення й уточнення. Так з'явилося на світ справжнє, друге видання.

Книга не є систематичним викладенням догматичного богослов'я Православної Церкви. Жанр книги може бути визначений як особистий коментар автора, православного священика, до догматів Православної Церкви. Тому книга скоріше ставить запитання, дає відповіді. Так як книга адресована широкому колу читачів, які цікавляться вченням Православної Церкви в його історичному розвитку та в його відношенні до сучасних проблем, автор вважав за необхідне дати читачам можливість почути живий голос вчителів Церкви та деяких її провідних богословів, і тому приводив буквально їхні висловлювання щодо основних догматів віровчення.

Догмат ― слово грецьке; воно означає непорушну істину, прийняту на віру і загальнообов'язкову для християн (від грец. dogma ― "закон", "правило", "постанова") . Догмати богооткровенны, тому що вони засновані на Священному Писанні, хоча остаточно сформульовані в позднейшую епоху. Вони є надбанням всієї Церкви як вироблені її соборним розумом. На відміну від догматів, єресі (від грец. hairesis ― букв. "вибір", "вилучення") являють собою богословські думки, протиставлені церковному вченню, як би вилучені з його контексту. Всі догмати були сформульовані у відповідь на що виникали єресі. У свою чергу, і єресі народжувалися з непорозумінь з основних пунктів віровчення. Багатовікова історія християнства сповнене постійною боротьбою з єресями: в цій боротьбі зміцнювалася свідомість Церкви, опрацьовувалися формулювання, розвивалося богословське мислення. Система православного догматичного богослов'я ― підсумок всієї двотисячолітньої історії християнства.

 В сучасному світі широко поширений такий погляд на релігію, при якому догмати розглядаються як щось необов'язкове і вторинне, а первинними визнаються моральні заповіді. Звідси ― релігійний индифферентизм і байдужість до богослов'я. Однак Церква завжди усвідомлювала, що догмати і заповіді пов'язані нерозривно і одне не буває без іншого. "Віра без справ мертва", ― говорить апостол Яків (Як. 2:26). А по апостолу Павлу, "людина виправдовується вірою, незалежно від діл закону" (Рим. 3:28). У цих двох фразах немає протиріччя: справи необхідні, але вони не спасають самі по собі, без віри, тому що рятує людей Христос, а не їх власні чесноти.

"І пізнаєте істину, і істина зробить вас вільними", ― каже Христос (Ів. 8:32), Який Сам є єдиною Істиною, Шляхом Життям (Ін. 14:6). Кожен догмат розкриває істину, вказує шлях і долучає до життя. А кожна єресь видаляє від істини, закриває для людини шлях до спасіння і робить його духовно мертвим. Боротьба за догмати, яку вела Церква протягом усієї своєї історії, була, як показує Ст. Лоський, боротьбою за порятунок людини, за можливість залучення до істинної Життя, єднання з Богом і вічного блаженства .

Православне богослов'я ніколи не володіло таким повним і вичерпним склепінням віронавчальних істин, яким для католицького Заходу була "Сума теології" Фоми Аквінського, де була зроблена спроба систематизувати все християнське віровчення у вигляді запитань і відповідей. Праця Аквіната на довгі століття зумовив розвиток богословської думки Заходу, яка ставала все більш раціональною і схоластичной. Волею історичних обставин православне богослов'я останніх століть випробувала на собі сильний вплив західного "шкільного богослов'я", що відбилося, зокрема, на російських підручниках з догматики, написаних у XIX столітті. Відірваність від реального духовного життя та умоглядність, характерні для "шкільного богослов'я" Католицької Церкви аж до Другого Ватиканського Собору, у значній мері властиві і російській догматичного богослов'я минулого століття. І лише в XX столітті, працями таких богословів, як Володимир Лоський, протоієрей Георгій Флоровський та інших, був покладений кінець схоластическому засилля в російському богослов'ї і вироблено загальний напрямок подальшого богословського пошуку, лозунгом якого стало "вперед ― до Батьків".

Життя у Христі є духовний вогонь, а богослов'я, побудована в першу чергу на доводах розуму, подібно соломі, попаляемой і уничтожаемой вогнем справжнього релігійного досвіду. Кажучи так, ми згадуємо самого "батька схоластики" Фому Аквінського, якому, як оповідає його життєпис, незадовго до смерті з'явився Христос, після чого він несподівано для всіх припинив літературну діяльність, залишивши незакінченої свою "Суму". "Після того, що я бачив, все, написане мною, здається мені подібним соломі", ― сказав він своїм учням .

Богослов'я повинно не суперечити релігійного досвіду, а навпаки, виходити з останнього; саме таким було богослов'я Отців Церкви протягом двадцяти століть ― від апостола Павла і священномученика Ігнатія Богоносця до святителя Феофана Затворника і преподобного Силуана Афонського. У нашій книзі ми прагнули ґрунтуватися на вченні Святих Отців, враховуючи, втім, не тільки те, що у всіх церковних письменників було спільного, але і ті приватні богословські думки (теологумены), які вносилися окремими авторами в скарбницю християнського віровчення. Головним критерієм богословської точності служить, по православному розумінню, так званий consensus patrum ― "згода Батьків" з основних питань доктрини. Однак не можна розуміти цей consensus як щось штучне, створене в результаті відсікання у кожного автора всього індивідуального і найбільш яскравого, як якийсь "спільний знаменник" святоотецької думки. Нам видається, що "згода Батьків" передбачає їх спільність у головному при можливі розбіжності по окремим пунктам. Тому багато приватні думки Святих Отців, будучи плодами духовного пошуку богопросвещенных мужів віри, не повинні штучно отсекаться для створення спрощеної схеми або "суми богослов'я.

У нашій книзі ми, крім висловлювань Отців і вчителів Церкви, наводили думки деяких сучасних православних богословів. Православна догматика не є пам'ятником християнської давнини: вона вимагає живого сприйняття і сучасного коментаря, що враховує досвід людини XX століття. Не можна, наприклад, викладаючи догматичне вчення Церкви, обходити мовчанням погляди таких видатних богословів, як митрополит Сурожський Антоній або архімандрит Софроній (Сахаров), які зуміли, залишаючись вірними святоотцівському Переказами, відповісти на жагучі питання сьогоднішнього людини ― питання, далеко не завжди збігаються з тим, чим цікавилися в IV столітті. Православна догматика не може бути зведена до простого повторення того, що було сказано древніми Отцями. Речь идет не о переосмыслении догматов, но о таком их осмыслении заново, при котором частью догматической системы становится опыт современного христианина.

Основанное на духовном опыте, чуждое рационализма и схоластики, православное богословие остается живым и действенным в наши дни не менее, чем сотни лет назад. Одни и те же вопросы всегда стояли и стоят перед человеком: что есть истина? в чем смысл жизни? как достичь истинного богопознания и блаженства в Боге? Христианство не стремится поставить точки над i, исчерпав все вопрошания человеческого духа. Але воно відкриває іншу реальність, настільки перевершує все, що оточує нас у земному житті, що, зустрівшись з нею, людина забуває свої запитання і здивування, тому що душа його стикається з Божеством і замовкає в предстоянии Таємниці, висловити Яку не в силах ніяке людське слово.

Характеристики
Основні атрибути
Мова видання Російська
Стан Нове
Тематика Християнство
Рік видання 2013
Країна виробник Росія
Користувацькі характеристики
Видавництво "Християнське життя"
Розміри 130х200мм
Сторінок 304 стр
Папір Газетна
Обкладинка М'яка
  • Ціна: Ціну уточнюйте